lunes, 17 de noviembre de 2008

Les Fires Turisme : anar o no anar

En motiu del final d'any ens trobem amb vàries fires al davant com son : Salo Nautic, Agrotur, World Travel Market a Londres, EIBTM a Barcelona i amb el dubte de si anar-hi o quanet demanen aquell consell de : creus que puc fer negoci assistint a la fira de visitant?





La meva resposta sempre es la mateixa : incrementar la xarxa de contactes mai està de més i actualitzar-te de les empreses del sector i les eines de marqueting i comercialització tampoc.


Mai saps a on pots trobar el teu client o prescriptor.





Amb la meva experiència en l'ambit comercial he comprovat que les relacions públiques durant una fira poden ser una molt bona acció comercial, però sempre hi quan hagis preparat la teva visita : identificant els expositors que hi son presents, documentant-se sobre el perfil de visitants. Fent una recerca especial dels expositors i valorant amb què podrien estar interessats.





Per fer una bona prospecció cal tenir un històric de les dades de la fira així com la tendència del mercat. En moments de poca afluència de públic es pot aprofitar per recopilar dades directament dels expositors i visitants.





En resum la questió d'anar o no anar a una fira dependrà sempre de la preparació que hagim fet d'aquesta tenint clars els objectius que busquem.

2 comentarios:

Paco Bailac dijo...

"En tiempos de cambio, quienes estén abiertos al aprendizaje se adueñarán del futuro, mientras que aquellos que creen saberlo todo estarán perfectamente equipados para un mundo que ya no existe"

Pol Fages dijo...

Apreciado Paco,
Gracias por escribir en el blog. Ciertamente es basico lo que dices. Y de ellos queria escribir yo despues de ver que en tiempos de crisis hay gente que quiere innovar y aprender.
hasta pronto